blog

Håll ordning på ditt marknadsmaterial

Skriven av Sample HubSpot User | Jan 8, 2024 12:21:27 PM

Håll ordning på ditt marknadsmaterial

Tycker du det är svårt att hålla ordning på ditt marknads- och säljstödsmaterial, svårt att veta vilken version som gäller eller när det är dags att beställa nytt?

Ett enkelt och lätthanterligt beställningssystem hjälper dig att hålla ordning och reda och ger dig kontroll över din lagersituation vilket i sin tur lönar sig ekonomiskt. Det finns inga begränsningar på hur många produkter eller artiklar som kan läggas upp i systemet, det går dessutom att koppla på produkter från underleverantörer eller samarbetspartners. Systemet är lättillgängligt då det är webbaserat vilket gör att du kan logga in var och när du vill.

Tack vare fasta mallar som läggs upp i systemet för exempelvis visitkort, brevpapper, annonser eller kort som ska gå ut inför en kampanj säkerställer du att kvaliteten och din grafiska profil följs och därmed hur ditt varumärke exponeras i olika sammanhang. Ett kort eller folder skapas utifrån en och samma mall men när det väl är dags för en kampanj kan du välja olika bilder utifrån exempelvis säsong eller målgrupp, valet är ditt, möjligheterna oändliga. När du känner dig nöjd med ditt utskick laddar du upp adressfilen i systemet så att din kampanj når rätt mottagare.

Lagerförda produkter som köpts in, som profilprodukter eller butiksinredning, går också utmärkt att lägga upp för beställning. Genom att lagerhålla allt på samma ställe får du kontroll över saldo och får information om när det är dags att beställa hem nytt.

Systemet ger en tydlig och överskådlig bild över din orderhistorik och förenklar när det är dags att lägga en ny beställning. Du ser alltid bara det du själv har beställt då hela systemet är uppbyggt utifrån den behörighet du har fått tilldelat alternativt att du är den som granskar och godkänner beställningarna innan de går iväg för produktion och distribution.

Ett beställningssystem gör det bekvämare, smartare och roligare genom att ge dig kontroll över din verksamhet.

Så här kan en sida i beställningsportalen se ut: